Hanna Petersson, Kassör

Hej! Jag heter Hanna och jag är 17år, alltså föddes jag 1998. Jag bor i Sandsbro och går första året på samhällsprogrammet på Växjö Katedralskola. Jag har ridit på TRS sedan 2005, vilket till sommaren blir hela 10år! Jag började i en funkisgrupp, men sedan fem år tillbaka rider jag i "vanlig" grupp. Jag har bytt grupp några gånger men har alltid ridit på torsdagar.
 
När jag inte hänger i stallet så lyssnar jag mycket på musik, och då helst Demi Lovato eller One Direction. Jag kollar även mycket på serier när jag får tid över och inte pluggar. Mitt favoritämne i skolan är engelska och jag gillar matte lite mindre. Min favoritfärg är lila och min favoritbok är Harry Potter.
 
Jag har hängt i stallet flera dagar i veckan sedan 2010 då jag blev skötare på Tummelisa, en liten envis shettlandsponny. Vi kom dock inte överens så bra, så då blev jag skötare på den ännu mer envisa Freja, en gammal fjordkorsning. Efter Freja var jag även skötare på Fab en termin. 2012 blev jag trainee med några kompisar, och hösten 2014 blev jag coach, och coach är jag på torsdagar med Frida och Hedda. Mina favorithästar på TRS är Grady, Tato och Milton. Alla underbara på sitt egna speciella sätt.
 
I TUSS-styrelse har jag suttit med som ledamot sedan 2012, och har sedan dess haft flera olika ansvarsområden. I år är jag kassör, sitter med i Luciakommittén, är medansvarig för våra sociala medier och sitter med som personlig suppleant åt TUSS-representanten i "Stora styrelsen". Det bästa med att sitta med i TUSS-styrelse är att man lär sig otroligt mycket och att man har väldigt roligt och får en bra gemenskap och nya kompisar!
 
Jag rider för tillfället 2-3 gånger i veckan. På måndagar rider jag coachridning för Amelie, på torsdagar i min vanliga grupp för Sofia och hoppspecial varannan fredag för Cristin. Så om ni vill hitta mig i stallet är jag med största sannolikhet där de dagarna jag rider. Var aldrig rädd för att komma fram och prata, jag kan både svara på frågor och berätta roliga skämt, och om ett ridpass inte gått så bra så är jag bra på att kramas!
 
 
Några snabba:

Ponny/Storhäst
Hoppning/Dressyr
Valack/Sto
Arabiskt fullblod/Shettlandsponny
Paddock/Ridhus
Fanta/Cola
Pizza/Hamburgare
iPhone/Android
Justin Bieber/One Direction
Sommar/Vinter

 

 

 
 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0