Matilda Tägt, kassör

Hejsan! Matilda Tägt heter jag och är snart 18 år gammal. Jag bor borta på väster i Växjö och går i tvåan på den naturvetenskapliga linjen på Växjö Katedralskola. När jag inte pluggar så hänger jag gärna i stallet. Jag började rida på TRS år 2006, alltså har jag snart ridit i 10 år. Då var jag 8 år gammal, väldigt förtjust i djur och hästar, men tyvärr allergisk mot både damm och hästhår. Trots min allergi ville jag så gärna börja rida, så efter en hel del tjatande lät mina föräldrar mig börja rida en gång i veckan, med villkoret att äta allergimedicin såklart. Idag spenderar jag större delen av min fritid i stallet, och min allergi mot hästar har helt försvunnit!
 
Ni ser mig i stallet regelbundet på måndagar och torsdagar då jag har ridning, samt på onsdagar då jag är coach tillsammans med mina traineer Ebba och Ilse. Men ibland dyker jag upp på andra dagar i veckan, om jag t.ex hjälper till att vikariera på en ridlektion, eller är med på en tävling.
 
Förutom att plugga och rida, så går jag även sen drygt ett halvår tillbaka på boxning. Det är riktigt kul och även ett väldigt, väldigt bra sätt att träna utöver sin ridning. Ibland får jag så mycket träningsvärk att jag knappt kan röra mig dagen efter. 
 
Jag har varit aktiv i klubben på många olika stadier. Jag började som skötare, sen gick jag med i miniTUSS, blev trainee, blev invald i TUSS styrelse och när jag fyllde 16 år blev jag coach. I TUSS styrelse har jag suttit sen 2011, på lite olika positioner, men sedan 2015 sitter jag som kassör. 
 
Mina favorithästar på ridskolan, som jag även brukar tävla på när jag får chansen, är Garcon och Krokus!
 
Några snabba:
Sommar/Vinter
Matte/Svenska
Katt/Hund 
Bok/Film 
Adele/Beyonce
Jeans/Mjukisbyxor
Hopptävling/Dressyrtävling
Mjölk/Vatten
Blått/Rosa
Busig häst/Lugn häst
Uteritt/Dressyr
 
Hoppas vi ses i stallet!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0