Matilda Tägt, vice sekreterare

Hejsan! Jag heter Matilda Tägt och jag är snart 17 år. Jag bor på väster i Växjö, och går i skolan gör jag på Växjö Katedralskola, på det naturvetenskapliga programmet. Jag började rida på TRS hösten 2006, alltså har jag snart ridit i 9 år. Mitt hästintresse började med att jag fick följa med en kompis till stallet, på en prova-på ridning, och då fastnade jag för hästarna och ridsporten! Vid den tiden, var jag till och med allergisk mot hästar, men jag var så beslutsam att jag skulle få rida, att jag övertalade mina föräldrar ändå, och idag har min hästallergi helt försvunnit! Mina favoritämnen i skolan är franska, engelska och svenska.
 
Just nu rider jag 3 dagar i veckan, på måndagar, tisdagar och torsdagar, men jag syns även i stallet på onsdagar, då jag är coach tillsammans med Ebba och Ilse, och lördagar, då jag agerar teori- och ridlärare. Tycker även om att hänga i stallet då det är tävlingar, det tycker jag är mycket roligt att vara med på!
 
Coach blev jag för knappt 2 år sen, och innan dess var jag trainee i flera år på lite olika dagar. Har även varit skötare när jag var något mindre, på Rafter i någon termin, och sedan på Garcon i flera år. Det är kanske inte så märkvärdigt att min absoluta favorithäst på ridskolan just är Garcon då. Tycker även om Krokus väldigt mycket!
 
När jag inte är i stallet tycker jag om att hänga med kompisar, läsa böcker, äta mat <3, titta på film/tv-serier och träna. Åka skidor är också väldigt kul när det är snö ute. Mina favoritböcker (och filmer) är Harry Potter, Divergent-triologin och The Hunger Games. Jag följer fler TV-serier än jag kommer ihåg, men mina favoritserier är Merlin, Game of Thrones och Teen Wolf.
 
Sitta med i TUSS styrelsen är otroligt kul och lärorikt, och det har jag gjort i ungefär 3,5 år, alltså sedan 2011. Innan dess satt jag med i MiniTUSS, som jag tyckte var jättespännande! I TUSS styrelse har jag suttit som suppleant, ledamot och sekreterare. I år sitter jag som vice sekreterare.
 
Vi ses i stallet!
 
Ponny/Storhäst
Hoppning/Dressyr
Valack/Sto
Arabiskt fullblod/Shetlandsponny
Paddock/Ridhus
                                                              Fanta/Cola (jag tycker konstigt nog inte om kolsyra)
Pizza/Hamburgare
iPhone/Android
Justin Bieber/One Direction
Sommar/Vinter
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0