Ilse Twisk, Ledamot

Hej! Jag heter Ilse Twisk och jag är 13 år. Jag bor i Sandsbro och går i sjuan på fagrabäckskolan. Jag har ridit på trs i lite mer än fem år och jag rider på torsdagar för Sofia.
 
Bortsett från stallet sjunger jag också i kör på fredagarna, och hemma spelar jag ofta gitarr. Jag tycker också om att fota, särskilt hästar och andra djur. Men roligast är nog ändå stallet och musiken. Mitt favoritämne i skolan är kanske inte så svårt att gissa, men det är iallafall musik. Mina favoritböcker är Divergentböckerna och min favoritfilm är också Divergent. 
 
Hösten 2013 blev jag skötare på Bongo. Jag kände honom knappt då, men efterhand lärde vi känna varandra mer och han var verkligen en snäll ponny. När han åkte blev jag istället skötare på Alva i en termin, men nu är jag inte skötare på någon längre. Hösten 2013 blev jag också trainee, vilket jag är på onsdagarna tillsammans med Ebba och Matilda. Om du hör någon sjunga i stallet på onsdagskvällen är det förmodligen vi ;-)
 
Under dessa fem åren har jag haft en massa olika favorithästar, men just nu är det Fab, Cinzano och Jack som jag tycker om mest. 
 
Jag är ny för i år i TUSS-styrelse, och har alltså suttit med där sedan den nya styrelsen för detta året bestämdes. Där är jag ledamot och i år sitter jag med i luciakommittén. Det ska bli riktigt roligt att i år få sitta med i TUSS-styrelse och lära sig en massa nytt och få nya kompisar!
 
Om ni letar efter mig i stallet hittar ni mig där på onsdagar, torsdagar och varannan fredag. Jag är även där ibland på måndagarna. Ni får gärna komma fram om ni behöver hjälp eller  vill prata om någonting, det är bara roligt! 
 
Ponny/Storhäst 
Hoppning/Dressyr
Valack/Sto
Arabiskt fullblod/Shetlandsponny
Paddock/Ridhus
Fanta/Cola
Pizza/Hamburgare
iphone/Android
Justin Bieber/One Direction
Sommar/Vinter
 
Detta var väl det jag hade att säga om mig själv, hoppas att vi ses i stallet!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0