Matilda Tägt, kassör

Hej! Jag heter Matilda Tägt och är snart 19 år gammal. Jag bor på väster i Växjö tillsammans med min familj, och går sista året på den naturvetenskapliga linjen på Växjö Katedralskola.
 
När jag inte pluggar så hänger jag gärna i stallet. Jag började rida på TRS år 2006 och har snart ridit i 11 år. Då var jag 8 år gammal, väldigt förtjust i djur och hästar, men tyvärr allergisk mot både damm och hästhår. Trots min allergi ville jag så gärna börja rida, så efter en hel del tjatande lät mina föräldrar mig börja rida en gång i veckan, med villkoret att äta allergimedicin såklart. Idag spenderar jag större delen av min fritid i stallet, och min allergi mot hästar har helt försvunnit!
 
Ni ser mig i stallet regelbundet på torsdagar då jag har ridning, samt på onsdagar då jag är coach tillsammans med mina traineer Ebba och Ilse. Jag håller även i ridlekis på söndagar, och dyker ibland upp under andra dagar i veckan, om jag t.ex hjälper till att vikariera på en ridlektion.
 
Förutom att plugga och rida, så tycker jag väldigt mycket om att umgås med kompisar och träna. På vintern tycker jag det är väldigt kul att åka skidor, och under sommarhalvåret försöker jag bli golfproffs.
 
Jag har varit aktiv i klubben på många olika sätt. Jag började som skötare på den gamla ridskolehästen Rafter (och bytte senare till Garcon), därefter gick jag med i miniTUSS och blev trainee. Lite senare blev jag invald i TUSS styrelse och när jag fyllde 16 år blev jag coach. I TUSS styrelse har jag suttit sen 2011, på lite olika positioner, men sedan 2015 sitter jag som kassör. Sedan 2017 sitter jag även med i DUS styrelse, som ledamot.
 
Mina favorithästar på ridskolan är Garcon och Krokus!
 
This or that:
Hööks/Börjes
Sommar/Vinter
Matte/Svenska
Katt/Hund
Inte helskodda/Helskodda ridbyxor
Film/Serie
Jeans/Mjukisbyxor
Hopptävling/Dressyrtävling
Te/Varm choklad 
Busig häst/Lugn häst
Dator/Mobil
Utsläppt hår/Uppsatt hår
Sadel/Barbacka
Ponny/Häst
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0